fredag 14 oktober 2011

Cyklamen - höstens vackraste blomma

Jag blir lika glad varje höst när jag ser att cyklamen har anlänt till blomsterhandeln. Jag älskar blomman! Allra vackrast tycker jag egentligen att den vita färgen är, men för några dagar sen fick jag syn på ett blomsterarrangemang i vår lokala blomsteraffär där de använt den lila/rosa färgen tillsammans med gröna växter. Jag tyckte arrangemanget var otroligt vackert, men de skulle ha 455 kronor för det. Ekonomisk som jag är så köpte jag förstås inte blomsterarrangemanget där utan tänkte att jag kunde köpa några liknande blommor på torget istället när jag kom förbi där. Idag när jag var i Jakobsberg fick jag tag på alla tre blommor som jag behövde - för 93 kronor sammanlagt! Nu pryder detta arrangemang vår entré. Ett plus är att alla tre blommor trivs i kyla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar