söndag 29 juni 2014

Underbara storasyster





Joline känns så stor plötsligt, dels är det väl för att man jämför henne med Philip, men det känns som att hon har blivit mer ett "barn" än min" lilla bebis". Hon är en riktig liten teaterapa och älskar uppmärksamhet. Hon kan ställa sig mitt i ett rum och säga, lyssna nu  alla, och sedan sätter hon igång med enmansshow;-) Vi kallar henne lite skämtsamt för regissören då hon gärna bestämmer i leken vad den hon leker med ska säga och göra. Det kan låta såhär:
Du är mamma och jag är storasyster och du säger att jag ska gå och lägga mig men jag vill inte det och då säger du att jag....osv. Det är väl både en god egenskap att veta vad man vill och kunna "styra upp" men det kan vara bra att lära sig låta andra ta plats också;-)
Joline växer in mer och mer i rollen att vara storasyster. Visst är hon svartsjuk och ger lillebror tjuvnyp och är lite hårdhänt ibland men hon har börjat kalla honom "mitt lilla barn" och hon är duktig på att hjälpa till med honom och "passar" honom gärna när jag ska göra någonting i ett par minuter.
Joline älskar allt som har med småkryp att göra och hon kan spendera timtal med att ligga med huvudet ner i jorden och plocka bland gråsuggor, maskar och myror.





Med kusin Emilia som Joline älskar...

att gosa med:-)
teaterapan















I skog och mark...


















kan man klättra upp på stock och sten...

och undersöka alla slags smådjur:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar