söndag 18 september 2011

Härlig höstdag i skogen

Igår när solen sken och det var en sådan där riktigt härlig höstdag gick vi ut i skogen för att leta svamp. Eller rättare sagt, jag ville leta svamp. Fredrik var inte lika intresserad. Därmed slutade det med att vi gick "spåret" där Fredrik brukar springa (läs har sprungit någon gång). Ibland stannade vi upp för att jag, ensam skulle ta några kliv in i skogen i jakt på skogens guld. Efter många försök hittade jag tillslut några fjuttiga höstsvampar. Men trots dess storlek så blev jag inte desto mindre glad. Det är alltid häftigt att hitta de första höstkantarellerna. På ett ställe hittade jag dessutom flera klungor med små höstkantareller, så nu vet jag var jag ska gå om någon vecka för att plocka dem när dem växt till sigt. Om inte någon annan hinner före vill säga...
Kanske räcker dessa till en kantarellsås i alla fall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar