lördag 8 september 2012

Tallrikshylla








För några dagar sedan fick jag möjligheten att köpa några Matteustallrikar och ostronskålar till 30 procent rabatt (tänkt vad bra det är att ha kontakter med personalrabatt:-). Därmed hade min samling utökats och plötsligt hade jag en del tallrikar att förvara. Jag ville inte lägga dem i ett skåp där man inte kan se dem förrän de dukas med, det är dem för vackra för, och att hitta en tillräckligt stor tallrikshylla verkade nästintill omöjligt. Så fick jag idén att flytta på tavlorna vi hade ståendes i tavellister och istället ställa dit tallrikarna. Det blev jättefint! Nästan som ett konstverk i sig. Sökandet efter en stor tallrikshylla fortsätter dock och jag har kanske hittat en variant i en möbelverkstad i Barkarby, synd bara att de är så dyra...

1 kommentar:

  1. Vad vackert och påhittigt att sätta upp dom på väggen! Jag längtar också efter ett nytt porslin och överväger stark att unna mig ur matteus serien =)
    De är så fina!

    SvaraRadera