torsdag 19 juli 2012

Inredning till lekstugan

Nu är det snart (nästan) bara själva lekstugan som fattas, för jag har inte kunnat låta bli att redan köpa en massa fina saker när jag kommit över dem. Själva lekstugan ska vi köpa när de börjar reas ut i slutet på säsongen.  Joline är ju fortfarande lite liten för en lekstuga den här sommaren. 

 Igår följde det med en massa saker hem som jag fyndade på halva reapriset:
När jag såg detta lilla "växthus" fick jag idén att använda det till att förvara mina egengjorda bakelser. Ska ta bort glasskivorna sen när den ska lekas med.

En gardin som jag ska sy nya små gardiner av, och kanske räcker det även till en liten duk till bordet. Precis i de färger jag tänker mig i lekstugan. En välkommenskylt fick också följa med hem.

Krokar, den ena till kökshanddukar eller grytlappar och den fina hästkroken att hänga upp jackan på.

Solstolar i barnstorlek till lekstugans veranda

För allt detta ovan gav jag sammanlagt lite drygt 400 kronor! Allt är köpt på Åhléns, så skynda fynda de sista reavarorna;)



Dessa godingar är också till lekstugan. Söta kakburkar som är inköpta i en liten charmig affär i närheten av mina föräldrars lantställe. Ett glassmemory inköpt på Lagerhaus och Leilas minsta kastrull som jag fyndade på hennes sommarrea.

Jag tänkte använda en del av glassarna ur glassmemoryt till att göra en glass-skylt att hänga på en vägg i lekstugan.



Det här är min inspirationsbild till lekstugan, hämtad från bloggen "Huset på landet".

1 kommentar: