måndag 20 januari 2014

Babynest


När Joline var nyfödd hade vi inget babynest, utan hon låg mellan oss i sängen och ibland var man lite nojjig över att man skulle rulla över henne. Jag fick syn på ett Babynest när jag läste tidningen mama för ett par veckor sedan och tyckte det verkade väldigt smart som skydd när man samsover och även som en lite mer ombonad bädd för en bebis som är van att sova trångt;-) Jag tänkte att en babynest kan väl inte vara svårt att sy själv och jag började googla för att hitta en bra beskrivning. Den här tyckte jag var bäst: http://idasmirakel.vimedbarn.se/sy-ditt-eget-babynest/
Jag valde dock att stoppa "korven" med kuddstoppning (hade billiga kuddar från ikea hemma som jag använt tidigare då jag sytt saker som ska stoppas). Tyckte att det var smidigt och tror att det ger ett mer jämnt resultat. För att runda av hörnen något sånär lika så använde jag mig av en assiett som mall.
Jag tyckte stjärntyget var så fint så jag köpte ett snarlikt. Till insida använde jag ett gammalt lakan som är skönt att ligga på.
Allt som allt så tog det väl ca 3 timmar att sy, så behöver du av någon anledning ett babynest, sy ett själv, det är jättedyrt att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar