måndag 11 juli 2011

Mogna bigarråer!

Idag när jag kikade in under grenarna på bigarråträdet fick jag se en massa mogna härliga bär. Plockade säkert ett kilo, men det syntes knappt att jag varit där och plockat någonting. Det är verkligen mycket bär på trädet nu. Det är extra bra att de mognar i olika takt, för då kan man njuta av dem färska under en längre tid.
Någon som har något bra tips på vad man kan göra med bären förutom att stoppa dem direkt i munnen? Kanske har något ett recept på någon smarrig saft, marmelad eller sylt?

3 kommentarer:

  1. lägg in dom? :D

    kan du baka på dom osv senare. :) ELler så kan jag komma å hjälpa dig med ätandet..*fnissar*

    SvaraRadera
  2. Bra idé:)Funderar på att torka en del också, så kan man ha dem i brödet jag bakar;)

    SvaraRadera
  3. Har precis avnjut några av de bär du hade med

    dig hit häromdagen SMARRIGA!

    SvaraRadera