tisdag 3 april 2012

Påskgodis

I det senaste numret av tidningen BAKA hittade jag några enkla recept på påskgodis: cocostryffel och minstchokladtryffel. Jag var så sugen på att testa dessa recept och erbjöd mig därför att ta med mig påskgodis till påskaftonsfirandet på lördag. Det fick också bli Leilas favorit Rocky Road, men istället för nötter hade jag i honungsrostade flingor för att göra dem mer barnvänliga.
Häromdagen lärde jag mig att vika egna små påsar i cellofan och papper och gjorde därför ett par påsar att stoppa godiset i. Det låg lite strategi i att paketera in dem i fina påsar redan nu, för då hindrar jag Fredrik från att äta upp allting innan lördag. Hihi
Så här blev det:

cocostryffel med vit choklad

mintchokladtryffel med krossade polkagrisar

Rocky Road med marshmallows i påskiga färger

I väntan på att få ätas upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar