fredag 15 juni 2012

Mateus




När nu  två av mina "vardagstallrikar" har gått sönder och de numer inte finns att köpa och eftersom jag inte  har någon "finservis" har jag äntligen bestämt mig för att börja samla på en sådan. Valet föll på Mateus, främst för att det är ett så vackert handgjort porslin, men även för att det gå att diska i diskmaskin och därmed blir användbart både till vardags och fest. Jag har startat upp samlandet med två mattallrikar, två ostronskålar och en fjärilsskål. Kunde inte bestämma mig för en färg så jag valde att blanda tre färger: ljusrosa, ljusgrå och sand. Tycker att de ser fina ut tillsammans. Det är ju inte världens billigaste porslin precis, så man får väl fylla på med en tallrik i månaden och önska sig i present framöver. Är i alla fall väldigt nöjd med valet. Det finns så otroligt mycket fint i kollektionen utöver tallrikar och skålar så det kommer nog aldrig kännas som  att man har "nog".

1 kommentar:

  1. Jag älskar också Matteus!! Har dock inte råd som fattig student.. Hehe

    SvaraRadera