måndag 5 mars 2012

Äntligen är den här!

Efter en längre betänketid och en hel del research så bestämde jag mig äntligen för att det var en Kitchen aid som skulle bli min köksassistent. Jag hade fått ett erbjudande om 25 % rabatt på en valfri vara på Åhléns och bestämde mig för att slå till. Det var ett par veckor innan jul och de hade sålt som smör då många troligen hade önskat sig en i julklapp. För att hinna utnyttja rabatten tipsade expediten mig om att köpa en i  en annan färg för att sedan byta den mot min vita så snart de kom in  igen, förhoppningsvis innan jul. Det visade sig att det skulle bli en lång och olidlig väntan. Julafton passerade, Jolines ettårskalas passerade, alla hjärtans dag passerade och jag började bli väldigt otålig. Jag slängde iväg ett mail till Åhléns kundservice och fick som svar att de äntligen hade kommit! Bättre sent än aldrig, och nu står den där och glänser på köksbänken. Hittills har jag provat att baka en dubbel sats bröd, vilket gick prima (hade läst att den inte skulle klara så stora degar men som tur var så kunde jag lätt som en plätt få plats med dubbel sats av mitt favoritbröd). Det har även blivit maränger som blev toppenbra (har inte lyckats med maränger innan) och en chokladbollssmet. Än så länge är jag supernöjd!

För er som undrar varför jag köpt en Kitchen aid som"alla andra" så kommer här anledningen till mitt beslut:
Jag ska vara ärlig, först och främt är det för att det är en supersnygg maskin och verkligen gör sin plats i köket. Det är ju ett stort plus att man kan ha den stå framme, på så sätt blir den mer använd då man slipper släpa fram den ur skåpet. Innan jag tog beslutet läste jag en massa reviews om Kitchen aid och efter en summering så kom jag fram till att den passade min typ av bakning. Jag har ju fått en förkärlek för cupcakes och andra söta och kreativa bakverk. De som inte gillar kitchen aid har oftast som anledning att den inte rymmer stora bröddegar, och då bör man välja en annan maskin om det är den typen av bakning man gillar. Om man istället som jag både vill kunna baka "normalstora" degar och vispa en äggvita eller 1 dl grädde (som de flesta av de andra hushållsmaskinerna är för klumpiga för) ja, då är Kitchen aiden ett bra val enligt mig.

2 kommentarer:

  1. Hej Anneli! Grattis till din fina investering, jag har länge varit sugen på en sådan.
    Superfina maränger.
    Kram Veronica Wiberg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Veronica! Tack så mycket för komplimangen. Måste säga att jag blev mycket nöjd med marängerna själv:) Om du funderat på en Kitchenaid så tycker jag du ska slå till på en nästa gång du har möjlighet att unna dig något;) Kram

      Radera